Friday, September 10, 2004

بوی مرگ وشیدایی

شالها پیش در دهی نزدیک تهران -از بلاد شهریار- در امامزاده ای به بازی کوکانه سرگرم بودم با دخترکی کودک. از همبازی او سرشار لذت که ناگاه خانه ای کوچک در پس گورهای کهنه امامزاده نظرم را دزدید. با چشمان کودکانه ام که در تابش آفتاب کژ پیش از ظهر کویی آنچه را میدید در رویا بود، یه در سرا نگریستم . در آرام باز شد. در پس در تیغ آفتاب به درون سرای تاریک جهید و پیرمردی ژولیده با جامه ای ژولیده تر به آفتاب خزید. سیگاری روشن کرد. دود را آرام وبا تاخیر از بینی اش و بروی ته ریش چند روزه جو گندمی اش روان ساخت و از گزند آفتاب گریخت. در گوشه ای نشت تا سیگاری در سایه خنک سپیدار های کنار جویبار بکشد. او که از چشمان نه ساله من دورشد به اندرون سرا که اینک از زردی تابش افتاب صبح روشن بود دیدم سنگی از مرمر را که چونان ستونی سپید، تخته سنگی از مرمر سیاه را بر کول داشت وبر مرمر سیاه سنگ، فربه مردی میانسال، با شکمی برآمده، برهنه خوابیده بود با لنگی بر شرمگاهش.
مرده بود مرد، و من دانستم به همان یک منظر شگفت آلود که مرد مرده است ومرده شور در پی سیگاری در میان کار سایه سپیدار را بر همراهی مرد مرده پسندیده وبیرون خزیده تا شاید بوی کافور را در سیالی دود سیگار فراموش دارد.
چشمان کودک ترسید و پای کودکانه قدم تند کردو گریخت. سیاهی مرگ بر بزرگی عشق فاتح آمد و پای دیگر هیچگاه خاک امامزاده را با دخترک کودک وبی دخترک کودک نپویید.
سالها بود که این یاد خاطر ضمیرم را رها کرده بود تا به امروز که بار دیگر در آسمان نوجوانی های عزیزی نوجوان، بوی شیدایی و در باغچه پیر مردی عزیز، بدبوی مرگ، دیگر بار، باز بهم آمیزیدند.

Thursday, September 02, 2004

بخوانید و بخندید

بشنوید از هودر درباره هودر. بقول آسپیرانت دایی جان«زود تند سریع»!

آمار نهايي شركت كنندگان در انتخابات مجلس هفتم

این آمار خوندنی است.
با پايان يافتن شمارش آرا در 206 حوزه انتخابيه از 28 استان كشور و 23 ميليون و 438 هزار و 30 رأي مأخوذه در اين حوزه ها، 57/50 درصد واجدان شرايط در كل كشور در انتخابات مجلس هفتم شركت كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، از مجموع 46 ميليون و 351 هزار و 32 نفر واجد شرايط رأي دهي در 206 حوزه انتخابيه كشور حدود 23 ميليون و 438 هزار و 30 رأي مأخوذه به ميزان 57/50 درصد واجدان شرايط شمارش شد.
اين گزارش حاكي است، بيشترين ميزان آراي مأخوذه در حوزه هاي انتخابيه استان تهران به ميزان 2 ميليون و 764 هزار و 923 رأي (حدود 77/33 درصد مشاركت) وجود داشته است.
براساس اين گزارش، استان هاي فارس ، خوزستان، اصفهان، آذربايجان شرقي و مازندران به ترتيب با 1693650 ، 1537187 ، 1297105 ، 1204869 ، 1180452 رأي بيشترين ميزان مشاركت نسبت به كل واجدان شرايط را به خود اختصاص داده اند.
كمترين آراي اخذ شده نيز در حوزه اقليت هاي ديني به ميزان 32 هزار و 431 رأي و پس از آن استان سمنان با 224 هزار و 752 و سپس استان يزد با 284 هزار و 284 رأي بوده است.

البسه خفيه زنانه را جمع كردند مقرر شد اسمشان هم عوض شود

صورت ثبت روزنامجات اتفاقات وقوعيه ايام دارالخلافه طهران
از تاريخ سي و يكم امرداد سنه ۱۳۸۳ مطابق بيست و يكم آگوست ۲۰۰۴

اخيرا عمله جات نظميه به صرافت افتاده كه اسباب الفيه و شلفيه كه در سنوات اخير برخي دكاكين باسم البسه خفيه زنانه در منظر عام نمايش مي داده اند را ضبط و بعداً همه را معدوم كند. يك عده كه محتملاً برخي از معتمدين دارالخلافه هم بينشان بوده، بناي اعتراض را مي گذارند كه اين كار مصلحت نيست و به هر حال جماعت "لچك به سر" مجبوراً بايستي در زير چيزي به تن كند، و الا هيأتش محرِّكتر مي شود و ظاهر نسوان مسلمان اشبه به ظواهر جديده زنان فرنگي مظهور در «فشن تي وي» شده محكوماً اسلام بيشتر به خطر خواهد افتاد.
ادامه