Thursday, January 29, 2004

دو سه سال پیش که بازار وب سایت های ایرانی خیلی کسادبود من در بدردنبال سایت های ایرانی میگشتم و اونهایی رو که پیدا میکردم چند خطی درباره شون یاداشت میکردم. چندی پیش که نگاهی بهشون میکردم تصمیم گرفتم دوتاشون رو بذارم روی تارنگار میرزا. این اولیش:

انقلاب اطلاعاتی و تلاش های ایرانی
۱۲ آوریل ۲۰۰۰ - تار نمای مجاهدین خلق
تعریف سازمان مجاهدین خلق از انقلاب اطلاعاتی نیز همچنان سایر چاپخش های این سازمان بر تبلغ و شعار سیاسی استوار است. بخش بزرگی از تارنما را خاطرات قهرمانی ها - بخوانید شهید سازی و پروری - اعضای سازمان در بر میگیرد. در این میان اخبار و اطلاعیه های آنان نیز با مضمونی ستیز جویانه وبا اندکی ادویه جات بخش دیگری از تارنما را میسازد. رادیو و گالری عکس و مناسبت ها سایر بخشهای تار نما را میسازند. رادیو معمولا کار نمیکند و در بخش مناسبتها هم میتوان فرمان حمله به ایران را از طرف رجوی طی یکی از عملیات خیانتبار مجاهدین خلق شنید. يا میتوان دعای مریم را در شب قدر استماع کرد.
تار نگار بروی مکنتاش تدوین شده و برای کاربرانی که از پی سی استفاده میکنند مشکل ساز است.
در بخشی از تارنما میتوان داستان کشته شدن موسی خیابانی و اشرف رجوی را خواند. ۱۹ بهمن ۱۳۶۰ این دو همراه با تعدادی دیگر از اعضای مجاهدین خلق در یک خانه تیمی محاصره وپس از درگیریی خونین کشته میشوند. اشرف رجوی همسر مسعود رجوی است. از نکات اسف بار این حادثه غمگین، حضور فرزند خردسال اشرف و مسعود در خانه تیمی بود. یاد دارم نمایش تلویزیونی لاجوردی را با کودک خردسال رجوی ها در آغوشش. آنهنگام بود که دانستم که کینه رجوی از نظام جمهوری اسلامی کینه ای شخصی است. نوعی تصفیه حساب خصوصی. حتی تصور اینکه فرزند خویش را در آغوش دشمن در کنار جسد خونین همسردیدن کافی است تا ژرفای کینه را یافتن. سرزمین افسانه ها هنوز سرشار از تراژدی هاست. افسانه تکرار.
سه سال بعد مسعود رجوی در پاریس با مریم ازدواج میکند. اسدالله لاجوردی شش سال بعد در راسته بازار تهران بدست اشخاصی ناشناس به ضرب گلوله کشته میشود.

No comments: