Friday, July 12, 2002

پاسخ‎ رهبری‎ به‎‎‎ نامه امام‎ جمعه اصفهان‎


آيت الله‎‎ خامنه اي‎ در پاسـخ‎ به‎‎‎ استعفانامه امام‎‎ جمعـه اصـفهـان‎ پيـام مهمي‎ صادر كردند. .
به‎ گزارش‎ واحد مركزي‎ خبر, متن‎‎ پيام‎ بدين شرح‎ است‎ :
بسم‎‎ الله‎ الرحمن‎ الرحيم. .
جـنـاب‎ آيت‎ الله‎ آقاي‎ حاج‎ سيد جلال‎ الديـن‎ طاهـري‎ دامت‎ توفيقاته‎. .
باسلام‎ و تحيت‎ , ديروز, نـامـه‎اي‎ منـسـوب‎ به‎‎‎جنابعالي‎‎ ملاحظه كردم‎ كه در آن‎ از برخـي اوضاع كشور ازجمله‎ رواج‎ فسادهاي‎ اخلاقـي‎ و مالي‎ و وجود تبعيض‎ ميـان‎ طبقـات‎ مـردم‎ و استفاده‎ هاي‎ نامشروع برخي‎ از اصحاب‎‎ مناصب حكومتي‎‎ يا روحاني شكوه‎‎ كردهايد. .
اينها مطالب‎‎ حقي‎ است‎ كه‎ اينجانب در چـنـد سال‎ اخير بارها در اجتماعات‎ عمومي‎ و نيـز در ديدار مسئولان‎‎ ذيربط درباره‎ آن هـشـدار داده‎‎‎ و بسيج‎ همه امكانات‎ را براي‎ مبـارزه با فقر و فساد و تبعيض‎ از همه‎‎ خواستهام‎. .
اكنون‎ هم‎‎ معتقدم جز با جهادي‎ مخلصـانـه‎ و برخاسته‎ از احساس‎‎ درد و احساس خـطر, ايـن‎ شجره‎‎ هاي‎ ملعونه قلع‎ نمي‎ شود و اين‎ محتاج‎ همكاري‎ و هم‎ صدايي‎ همه‎‎ به خصوص‎ صـاحـبـان‎ موقعيت‎‎ هاي‎ حكومتي‎‎ و اجتماعي است. .
يقينا از جنابعالي‎ كـه‎ سـوابق‎ ممـتـدي‎ در انقلاب‎ داريد, بيشتر از خيلي‎ ها انتـظار و توقع‎ داشته‎‎ و دارم‎ و اكنون‎‎ كـه طبـق‎ ايـن اعلاميه‎‎‎‎ به اين‎‎ فكر افتاده ايـد آن را بـه فال‎ نيك‎ مي‎ گيرم‎. .
امروزه‎‎ براي‎‎ رفع‎ مشكلات‎ مردم‎ سه امر محوري وجود دارد: يكي‎ توليد كار و اشتغال‎ بـراي‎ نسل‎ جوان‎‎ پراستعداد و پرشمار ايـن كـشـور است‎‎ كه‎ مشكلات زندگي‎‎ را از دوش‎‎ بخش مهـمـي از مردم‎‎ ما بر مي‎ دارد, دوم مبـارزه‎ بــا فساد اقتصادي‎ در دستگاه‎‎ هاست‎ كه اگر عـزم‎ همگاني‎ بر آن‎ قرار نگيـرد, همه‎ تلاش‎ هــاي‎ دولت‎‎ كنوني‎‎‎ و دولت هاي‎ قـبلي را خنـثـي و دستاوردهاي‎ نظام‎ مقدس‎ ما را ضايع‎ مي‎ سازد و فاصله‎ طبقاتي‎‎ را عميق‎ ومنابع‎ محدود ملي را به‎‎ خورد متجاوزان‎ به حقوق‎ ملت‎ مي‎دهد. .
سوم‎ و از همه‎ مهمتر وحدت‎ ملي‎‎ و يك‎ صدايـي مسئولان‎ وخواص‎ است‎ كه‎ اگر مخدوش‎ شود هـيـچ‎ حركت‎ سازنده‎‎ به سامان‎ نمي‎ رسـد. .
مردم‎ فداكار و مومن‎ ما بحمداللـه‎ در زيـر پرچم‎‎ اسلام و انقلاب‎ متحدند. .
نمونه‎‎‎اي‎ از حضور پر حماسه و پـر انگـيـزه مردم‎‎‎ در دفاع از نظام اسلامي‎ و اعلام حمايت‎ از مباني‎‎ انقلاب‎ را خود جنابعالي در سـفـر چند ماه‎‎ قبل‎ اينجانب‎ به اصفهـان‎ شـاهـد و ناظر بوديد و پس‎ از آنكه‎ عـظمـت‎‎ و هيـبـت اجتماع مردم‎ مومن‎‎ و غيور و جوانان پرشـور و مصمم‎‎ را در ميدان‎‎ امام و خيابـان هــاي‎ اطراف‎ آن‎ به‎‎ چشم‎ خود ديديد به ايـنجـانـب‎ گفتيد كه‎ من‎‎ ازاوايل‎ انقلاب‎ چنين جـمعـيـت‎ متراكم‎‎ و پـرشـوري‎ در ايـن‎‎ ميـدان عـظيـم نديده‎ام‎. .
مردم‎ برخلاف‎ تحليل‎ تعداد انگشت‎ شماراشخاص‎- مغرض‎ يا فريب‎ خورده‎ , پشتيبان‎ نيرومـنـد انقلاب‎ و اسلام‎‎ و امام اند. .
كساني‎ كه‎ بر اثر تلقين‎‎ اطرافيان نابـاب‎ و نامطمئن‎ پنداشته‎‎اند كه نظام‎ جمهوري‎ اسلامي‎ دوران‎‎ ضعف‎ و انحلال‎ را مي‎ گذراند, خودشـان در دوران‎ ضعف‎ و انحلالند. .
دشمنان‎ سوگند خورده‎‎ انقلاب‎ كه يـك‎ روز هـم‎ با امام‎ و امت‎, دل‎ صاف‎ ومهربان‎ نداشته‎اند بااين‎‎ تلقين ها مي‎خواهند مردم‎ را مايوس‎ , جوانان‎‎ را گمراه‎‎ و بعضي‎‎ پيروان موجه ولـي بي‎‎ خبر را مدعي امام‎ و انقلاب‎ كنند. .
در چنين‎‎‎ شرايـطي‎ حـرف‎ زدن و اقـدام‎ كـردن هوشياري‎‎ بيشتري مي‎‎ طلبد و انـدك‎ غـفلـتـي دشمنان‎ داخلي‎‎ و خارجي را در سو استفـاده‎ و سو نيت‎ خود گستـاخ‎ مـي‎ سـازد و جـفـاي‎ بزرگي‎ به‎ اين‎ ملت‎‎ مظلوم‎ است. .
از همين‎ رو , روزي‎ كه‎‎‎ اطلاعيه مـنسـوب‎ بـه جنابعالي‎ صادر شـد, ضدانقلاب‎ كـه‎ در زيــر سايه‎ آمريكا و اسرائيل‎‎ و بـا پـول آنـهـا زنـدگـي‎‎ و تغـذيـه‎ مـي كنـد , بيـشتـريـن‎ سواستفاده‎‎ را ازآن‎‎ كردند و آن را مقابله با سياست‎ هاي‎ امام‎ راحل‎ ره‎ ونفي‎ و رفض‎- نظام‎ اسلامي‎ و شعارهاي‎ آن‎ وانمود كردند. .
البته‎‎‎ بنده با سابقه رفاقت‎ و آشنايـي‎ بـا جنابعالي‎ واطلاع ازسوابق‎ ممتدتان‎ در انقلاب‎ و نيز اطلاع از محبتي‎ كه‎‎‎ همواره نسبـت‎ بـه اينجانب‎ ابراز كرده‎ايد, چـنيـن‎ بـرداشتـي‎ نمي‎‎‎كنم‎ ولي كساني كه‎ سخن‎‎ شيـطان را بـاور كنند وفريب‎ آن‎ را بخورند نيز وجود دارند. .
اين‎ بايد موجب‎ شود كه‎‎ همه ما در گفتـار و اظهار خود, هوشيار, ي‎‎ دقت‎ و اخلاص‎ بيشتري به‎‎ كار گيريم‎‎ و نگذاريم وحـدت‎ و انگـيـزه اين‎‎ ملت‎ بزرگ‎ و قهرمان خداي‎ نخواستـه‎ بـا غفلت‎ ما مخدوش‎ شود. .
آمريكا براي‎ عملـي‎ كـردن‎ تهـديـد خـود در ايران‎ تنها كـمبـودي‎ كـه‎ دارد, وجـود يـك‎ پايگاه‎‎ مستحكم‎ مردمي‎ است‎ كه بتـوانـد بـا استفاده‎ از آن‎ انتقام‎ خود را از انقـلاب‎ و اسلام‎‎ و امام ره‎ بگيرد و براي‎ سركوب‎ اين‎ ملـت‎ آزاد و شجاع , يك‎ ديكتاتـوري‎ سيــاه‎ شبيه‎ ديكتاتوري‎‎ پهلوي در اين‎ كشور مستقـر كند. .
البته‎‎ اين‎ خواب‎ بي‎ تعبير و خيال‎ احمقانـه آنان‎‎ مانند تحليل‎ هاي‎ غلط هـميـشگـي‎ شـان نسبت‎ به‎ مسائل‎ كشور, براي‎ آنان‎‎ جز خسـران و ياس‎ چيزي‎ ببار نخواهد آورد. .
مهم‎ آن‎ است‎‎ كه‎ خواص‎ ملت , نگذارنـد هيـچ‎ حركت‎‎ و اقدام‎‎ آنان‎‎ در خدمـت آن هـدف‎ شـوم قرار گيرد. .
در باب‎‎ فساد اقتصاد, ي‎ خوب اسـت‎ هـمـه‎ از اطرافيان‎‎ و منسوبان خويشاوندي‎ و شخصيـتـي‎ خود شروع كنند و فساد را فقـط در اشخـاص‎- دور دست‎ نبينند, بلكه‎ در نزديكـان‎ خـود و اشخاص‎ ظاهرا مورداعتماد خود هم‎ آن‎ را حـس‎ و با آن‎ مبارزه‎ كنند. .
بلاي‎‎ گرفتاري درمشت‎ اطرافيان‎‎ نامطمئن موجب‎ شـد كه‎ يكي‎ از ياران‎‎ و شـاگـردان نـزديـك‎ امام‎ ره‎‎ در اواخر عمر آن‎‎ يگانه زمـان , مطرود ايشان‎ واقع‎ شود و او را از دخـالـت‎ در امور سياسي‎‎ منع‎ شرعي كنند و بـاز اگـر آن‎‎ شخص‎ به‎‎ اين تصميم‎ و اخـطار حكـيمـانـه استاد و مراد خود عمل‎ مي‎ كرد يقينا مشكلات‎ بعدي‎‎ را براي خود وكشور به‎ وجود نمي‎آورد. .
اينجانب‎ جفاي‎ به‎ خودم‎‎ را فراموش‎ مي‎ كـنـم اما همه‎‎ بايد از امام‎‎ راحل‎ ره عظيم خود آموخته‎‎‎ باشيم‎ كه جفاي‎‎ به ملت‎ و تلاش‎ بـراي سست‎ كردن‎‎ بنيان نظام‎ اسلامي‎ قـابـل‎ بخشـش‎- نيست‎. .
در پايان‎‎ از مردم‎ عزيز و وفادار و مـردان و زنان‎‎ مومن و غيور اصفهاني‎ و به‎ خصوص‎ از فرزندان‎ انقلابيم‎‎ مي‎‎ خواهم كه‎‎ همه سعي خود را در حفظ آرامش‎ شهر و محيط نمـاز جمـعـه‎ اصفهان‎ بكار برند و ازهر شعار و حركتي‎ كه‎ موجب‎ تشنج‎ و اختلاف‎ و دو دستگي‎ شـود, جـدا پرهيز كنند. .
بي‎‎ شك‎ يكي ازمهمترين‎‎ هدف‎ هاي‎ دشمن ايجـاد هرج‎‎ و مرج و آشفتگي‎ و درگيري‎ ميان‎ اقشـار ملت‎‎ است, با كمال‎ هوشياري‎ از تـحقـق‎ ايـن‎ خواسته‎‎ دشمنان‎‎ زبون وابله و پليد جلوگيري‎ كنيد. .
اكنون‎ كه‎‎ جناب‎ آقاي‎‎ طاهري از امامت‎ جمعـه كناره‎‎‎‎‎ گرفتهاند, مانند ماه هاي‎ گذشته كـه ايشان‎ به‎ خاطر ابتلائات‎ جسمانـي‎ در نـمـاز حاضر نمي‎ شـدند, جناب‎ حجت‎ الاسلام‎ آقاي‎ حاج‎ سيد علي‎‎ قاضي عسگر و جناب‎ حجت‎ الاسلام‎ آقاي‎ شيخ‎ محمد تقي‎ رهبر امامـان‎ جـمعـه‎ مـوقـت‎ اصفهان‎ , نماز جمعه‎ را بامتانت‎ و استحكام‎ و شكوه‎ فراوان‎ برگزار كنند. .
اينجانب‎ از كسي‎‎ شكوه‎‎ نمي كنم‎ و بـه مـدد الهي‎ اطمينان‎ دارم‎‎ و به‎‎ خاطر عزم مومنانه اين‎ ملت‎‎ بزرگ‎ و عظمتي‎ كه‎ در هنگام‎ مشكـلات از خود نشان‎ مي‎ دهند, جبهه‎‎ سپاس‎ بر درگاه الهي‎‎‎ مي سايم‎ و اگر شكـوه‎اي‎ در دل‎ بـاقـي بماند به‎‎‎ درگاه ولي‎ اللهاعـظم‎ "ارواحـنـا فداه‎‎" عرضه خواهم‎ كرد. .
والسلام‎ علي‎ جميع‎ عبادناالصالحين‎ . .
سيد علي‎ خامنه‎ ای‎

No comments: