Saturday, July 20, 2002

قطعنامه تظاهرات روز جمعه تهران:
۱-
ايران‎‎‎‎ همان ايران اسـلامـي-‎ اسـت‎, همـان ايران‎‎ ملت‎ رشيد, انقلابـي‎ و مبـارز, همـان ايران‎‎‎ امام‎‎ عظيمالشان و بسيجيان سلـحشـور امام‎‎‎ است‎, ما اعلام مي‎كنيم آنچه‎‎ در بيانيه اخير بوش‎ كوچك‎ با عنوان‎‎ "ايران جديـد كـه‎ دوستي‎ بهتر از آمريكا نخواهد داشت‎" مـطرح‎ شده‎‎‎"از نظر ملت‎‎ ايران‎ مطروداست و به گفته امام‎ راحل‎ بنيانگذار جمهوري‎ اسلامي‎‎ ما حتي يك‎ لحظه‎ با آمريكا كنار نخواهيم‎ آمد.
۲-
ما آمريكاي‎ جنـگ‎ افـروز را عـامـل‎ بـي‎ ثباتي‎ و تنش‎ در جهان‎‎ و سران كاخ‎سـفيـد را بزرگترين‎ حامي‎‎ تروريسم‎ جهانـي, بـه‎‎ ويـژه رژيم‎‎ نامشروع اسرائيل‎ مي‎ دانيم و فلسطيـن‎ را نماد مقاومت‎‎ و مبارزه‎ مي‎دانيم‎ و حمايت خود را از انتفـاضه‎ و قـدس‎ شريــف‎ اعــلام‎ مـي‎ كنيم‎.
۳‎‎-
ما به‎ جهانيان اعلام‎‎ مي‎ كنيم كه آمريكا به‎‎‎ بهانه مقابله با تروريسم‎‎, جهـان‎ اسـلام را آماج‎ حملات‎ خود قرار داده‎‎ و به تعـبيـر رهبر معظم‎‎ انقلاب‎ اسلامي‎ "به‎دنبال‎ انـتقـام گير"ي‎ از انقـلاب‎ , اسـلام‎‎ و امـام "ره‎" در ايران‎است‎, اما همانگونه‎‎ كه رئيس‎ جـمهـوري‎ اسلامي‎‎ ايران‎ به‎ نمايندگـي از ملـت‎ شـريـف‎ ايران‎ تصريح‎ كرد: آمريكا از سياست‎ مداخله‎ جويانه‎ دست‎‎ بردارد و از ملت بـزرگ‎ ايـران‎ عذرخواهي‎ كند و سران‎ كاخ‎ سفيد بداننـد در ايران‎ اسلامي‎‎‎ هيچ‎ اختلافي بر سر ايستـادگـي در برابر آمريكا وجود ندارد.
۴‎-
ملت‎ ايران بر استمرار استقـلال‎, آزاد,ي‎ جمهوري‎‎‎ اسلامي‎‎ پاي ميفشارد و مردم‎ سالاري و اصلاحات‎ را در چارچوب‎ قانون‎ اساسـي‎ و حـول‎ محور ولايت‎ فقيه‎ مي‎ خواهد. ما ضمن‎ تجديد ميثاق‎ با انـديشـه‎هـاي‎‎ والاي حضرت‎ امام‎‎ "ره‎" و اهداف‎ بلند رهبر معـظم انقلاب‎ اسلامي‎‎, پشتيباني و حمايت‎ قاطع‎ خـود را از مسئولان‎ ونهادهاي‎‎ كشور, قوا ي۳ گانه‎ و همـه‎‎ خدمتگـزاران‎‎ به ديـن و ملت‎ اعــلام‎ مي‎‎كنيم‎‎ و قاطعانه‎‎ از همه مسئولان‎ ميخواهيم با وحدت‎ و همدلي‎ "آينه‎تمام‎نمـاي‎ اتحـاد و وحدت‎‎ ملي‎" باشند و تمـام‎ همـت خـود را در خدمت‎‎ به‎‎‎ مردم‎ حل‎ مشكـلات كشـور, بـه ويـژه مسئله‎‎ اشتغال‎ و مبارزه قاطع‎ با فقر, فساد وتبعيض‎ مصروف‎ كنند.
۵-
توسعه‎ آزادي‎‎ هاي مشروع, رشد مطبوعات‎ و روند رو به‎ تزايد و تشكيل‎ نهادهاي‎ مردمـي‎ كه‎‎‎ همهاز دستاوردهاي‎ فاخر و ارزنده انقلاب‎ اسلامي‎ است‎‎‎, مستلزم‎ پاسداشت و مراقبت همـه‎ جانبه‎‎‎ است‎, در شرايطي‎ كه دشمنان‎قسم‎ خورده انقلاب‎‎ اسلامي‎ با زبان‎ تهديد و ارعاب با ما سخن‎ مي‎ گويند, بيش‎ از همه‎‎ چيز نيـاز بـه وحدت‎‎ و وفاق‎ ملي‎ است . احزاب‎, تـشكـل‎ هـا و جنـاح‎هـاي‎ سيـاسـي‎ و مطبوعات‎ و رسانه‎ها نقش‎ ممتازي‎‎ درشكل‎ گيري اين‎ كار بـزرگ‎ دارنـد, مـا از همـه‎ آنهـا قاطعانه‎‎‎ مي‎خواهيم‎ از هرگونه موضع‎ گيري‎ كه شائبه‎‎ اختلاف‎ و مقابله بـا ارزشهـاي‎ مـورد احترام‎ جامعـه‎‎ را دارد بـه شـدت‎ خـودداري‎ كنند, چرا كه‎‎‎ امروز وفاق‎‎ ملي‎ خواسته بهحق ملت‎ بزرگ‎ ايران‎ از همه‎ جناح‎ هـا و احـزاب‎ سياسي‎ است‎.
۶-
ما از نيروهاي‎ مسلح‎ شجـاع و غيـورمـان‎ مصرانه‎ مي‎‎‎خواهيم‎ آمادگي و آرامش‎ رزمي خود رابراي‎ مقابله‎ با تجاوزات‎ احتمالي‎ دشمن‎ و سركوب‎ متجاوزان‎‎, همانند دوران جنگ‎ تحميلي‎ حفظ كنند و قدرت‎ بازدارندگـي‎ خـود را بـه‎ نمايش‎ بگذارند.
روايت از واحد مرکزی خبر

No comments: